ENCETAM NOUS ESPAIS D'APRENENTATGE



Avui hem començat els ambients de la Classe de la Màgia i la Classe Explora-mons.

A l’espai PETIT PAÍS es pretén posar a l’abast de l’infant tot allò relacionat amb la conquesta de l’espai físic tridimensional. També permetrà passar de l’espai pla (projecte inicial) a l’espai en volum. És molt important també el treball cooperatiu i el respecte cap a les idees i propostes dels altres, a més a més de fer valer les pròpies.




En ES TALLERET  pretenem recuperar el treball artesanal entès des de la perspectiva de la pedagogia Wardolf: educar als infants de forma global, tenint en compte la trilogia cap, cor i mans. Volem emfatitzar els treballs fets a mà i l’artesania, de manera que es puguin compensar les carències en aquest sentit que puguin tenir altres estratègies metodològiques emprades a la nostra escola.



Els aliments i tot el tema culinari, suscita sempre entre els infants, moltíssim d’interès. Però és ben sabut que el menjar a més de ser vida, pot esdevenir també un element de descoberta, de joc i de relació. I això és el que es vivenciarà a l’espai TASTAOLLETES.



L’espai de CEL OBERT es desenvolupa en un espai exterior a l’escola, concretament a un bosc proper, amb la finalitat d’optimitzar al màxim els recursos a l’abast del centre. La intenció és recuperar el contacte amb la natura i el gaudi d’aprendre amb els elements que aquesta ens aporta.



El JARDÍ DELS ENCANTS també és un espai exterior que es desenvoluparà a l’hort, ja encetat per les nenes i nens més grans. Ens dóna l’oportunitat de treballar les hortalisses, vegetals i fruites a la vegada que inculquem als infants la importància d’una alimentació variada i saludable i ens propicia un ventall ben ampli d’activitats per als infants, des del joc simbòlic (cuinar, fer construccions…), l’observació d’animals i/o insectes fins a la sembra i posteriori recol·lecció del fruit.



En EL TEATRET es dóna un moment màgic de creació de personatges a partir de les disfresses i la música. Les nenes i els nens posen en joc els seus recursos expressius i creatius possibilitant escenes teatrals grupals on s’hi desenvolupen interaccions verbals i joc simbòlic.




Comentaris